Hjælp til valg af IT-løsning

Skal I outsource jeres IT, have ny telefonløsning eller har I et andet større IT-projekt i støbeskeen, som I har brug for professionel sparring omkring, hjælper vi jer gerne.

Vi guider jer trygt gennem processen og sikrer, at:

  • I får en løsning, som passer til jeres behov både nu og i fremtiden
  • I indgår i et leverandørsamarbejde præget af tryghed, samarbejdsvilje og fælles værdier
  • I får økonomisk værdi i form af, at kvalitet og service svarer til jeres investering og behov
Søren Bay, GovernIT

Kontakt mig,
så hjælper jeg

Søren Bay

Processen omkring valg af ny IT-løsning er inddelt i fire faser:

1. Fase: Krav, behov og ønsker til en ny løsning

I den indledende fase mødes vi og definerer jeres behov, krav og ønsker til en ny løsning. Denne fase er utrolig vigtig, da den lægger grundstenene for, at I får netop den løsning, som I har behov for. Hverken mere eller mindre. Derfor er det en meget konkret og detaljeret fase, hvor vi tager afsæt i:

  • Hvordan jeres eksisterende løsning fungerer:
    – Hvad fungerer godt i jeres nuværende løsning?
    – Hvad fungerer mindre godt i jeres nuværende løsning?
    – Hvilke nye behov og krav har I fået, som jeres nuværende løsning ikke tilgodeser?
  • Hvordan jeres arbejdsprocesser fungerer i virksomheden, og hvilke krav det stiller til en ny løsning
  • Hvad der er vigtigt for jer i et leverandørsamarbejde, for at jeres hverdag fungerer optimalt

Dette grundige forarbejde leder videre til næste fase, som er udvælgelsesfasen.

1. Fase: Krav, behov og ønsker til en ny løsning

I den indledende fase mødes vi og definerer jeres behov, krav og ønsker til en ny løsning. Denne fase er utrolig vigtig, da den lægger grundstenene for, at I får netop den løsning, som I har behov for. Hverken mere eller mindre. Derfor er det en meget konkret og detaljeret fase, hvor vi tager afsæt i:

  • Hvordan jeres eksisterende løsning fungerer:
    – Hvad fungerer godt i jeres nuværende løsning?
    – Hvad fungerer mindre godt i jeres nuværende løsning?
    – Hvilke nye behov og krav har I fået, som jeres nuværende løsning ikke tilgodeser?
  • Hvordan jeres arbejdsprocesser fungerer i virksomheden, og hvilke krav det stiller til en ny løsning
  • Hvad der er vigtigt for jer i et leverandørsamarbejde, for at jeres hverdag fungerer optimalt

Dette grundige forarbejde leder videre til næste fase, som er udvælgelsesfasen.

2. Fase: Udvælgelsesfasen

I denne fase er målet at indsnævre feltet af relevante leverandører, der kan levere en løsning, som lever op til jeres behov, krav og ønsker. I praksis betyder det, at:

  • Vi afsøger markedet af relevante leverandører og får udarbejdet et tilbud af de 2-3 leverandører, som har den bedste løsning i forhold til jeres behov
  • Vi sætter os sammen med jer og gennemgår hvert tilbud individuelt med fokus på:
    – Hvad I får i det enkelte tilbud
    – Hvilken service I kan forvente af leverandøren ved implementering
    – Hvilken service I kan forvente af leverandøren ved den efterfølgende drift
    – Hvilke økonomiske aspekter hvert tilbud dækker over

2. Fase: Udvælgelsesfasen

I denne fase er målet at indsnævre feltet af relevante leverandører, der kan levere en løsning, som lever op til jeres behov, krav og ønsker. I praksis betyder det, at:

  • Vi afsøger markedet af relevante leverandører og får udarbejdet et tilbud af de 2-3 leverandører, som har den bedste løsning i forhold til jeres behov
  • Vi sætter os sammen med jer og gennemgår hvert tilbud individuelt med fokus på:
    – Hvad I får i det enkelte tilbud
    – Hvilken service I kan forvente af leverandøren ved implementering
    – Hvilken service I kan forvente af leverandøren ved den efterfølgende drift
    – Hvilke økonomiske aspekter hvert tilbud dækker over

3. Fase: Beslutningsfasen

I denne del af processen er det tid til at møde de udvalgte leverandører og finde frem til den løsning og leverandør, som passer bedst til jer.

Helt konkret betyder det, at:

  • Vi sætter et møde op med de udvalgte leverandører, hvilket giver jer mulighed for:
    – At spørge ind til det enkelte tilbud og løsning
    – At vurderer om I har personlig kemi med leverandørerne og føler tryghed ved dem
    – At finde den leverandør I har størst tillid til og som deler jeres værdier
  • I træffer den endelige beslutning om valg af løsning og leverandør

3. Fase: Beslutningsfasen

I denne del af processen er det tid til at møde de udvalgte leverandører og finde frem til den løsning og leverandør, som passer bedst til jer.

Helt konkret betyder det, at:

  • Vi sætter et møde op med de udvalgte leverandører, hvilket giver jer mulighed for:
    – At spørge ind til det enkelte tilbud og løsning
    – At vurderer om I har personlig kemi med leverandørerne og føler tryghed ved dem
    – At finde den leverandør I har størst tillid til og som deler jeres værdier
  • I træffer den endelige beslutning om valg af løsning og leverandør

4. Fase: Implementeringsfasen

I implementeringsfasen er det vigtigste formål at skabe en så gnidningsfri og god implementering af den nye løsning som mulig. Derfor handler denne fase om:

  • At indgå klare aftaler omkring implementeringsfasens forløb
  • At fastlægge tydelige aftaler omkring, hvad der er leverandørens rolle i implementeringen
  • At fastlægge tydelige aftaler om, hvad der er jeres rolle i implementeringen
  • At sikre en så nem og problemfri implementering af løsningen som muligt

Desuden kan i være trygge ved, at vi ikke slipper jer, før jeres nye løsning er fuld implementeret og fungerer tilfredsstillende.

4. Fase: Implementeringsfasen

I implementeringsfasen er det vigtigste formål at skabe en så gnidningsfri og god implementering af den nye løsning som mulig. Derfor handler denne fase om:

  • At indgå klare aftaler omkring implementeringsfasens forløb
  • At fastlægge tydelige aftaler omkring, hvad der er leverandørens rolle i implementeringen
  • At fastlægge tydelige aftaler om, hvad der er jeres rolle i implementeringen
  • At sikre en så nem og problemfri implementering af løsningen som muligt

Desuden kan i være trygge ved, at vi ikke slipper jer, før jeres nye løsning er fuld implementeret og fungerer tilfredsstillende.

  • En uvildig samarbejdspartner

    Vi er uvildige rådgivere og får ikke betaling for at anbefale bestemte leverandører eller IT-løsninger. Derfor har I vores garanti for, at vi udelukkende varetager jeres interesser gennem processen
  • En kompetent rådgiver

    Vi har stor erfaring fra både kunde- og leverandørsiden. Derfor ved vi, hvilke faldgruber det er vigtigt at styre uden om for at sikre et godt og succesfuld resultat ved valg af en ny IT-løsning
  • En klar plan

    Vi guider jer sikkert gennem forløbet og sikrer, at I hele tiden ved, hvad næste skridt er i processen, samt hvad jeres rolle er

Kontakt os, så hjælper vi dig

+45 4031 2765 eller info@governit.dk

bubble